Skip to main content

Serio ETR 500 de FS







(function()var node=document.getElementById("mw-dismissablenotice-anonplace");if(node)node.outerHTML="u003Cdiv class="mw-dismissable-notice"u003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-close"u003E[u003Ca href="#"u003EKaŝiu003C/au003E]u003C/divu003Eu003Cdiv class="mw-dismissable-notice-body"u003Eu003Cdiv id="localNotice" lang="eo" dir="ltr"u003Eu003Cdiv class="mw-parser-output"u003Eu003Ctable style="text-align:center; width:100%; background:#90EE90; border:1px solid #ccc; margin-bottom:12px; -webkit-border-radius:7px; -moz-border-radius:7px; border-radius:7px; padding:6px;"u003Ennu003Ctru003Enu003Ctd style="text-align:center; width:30px; padding:5px"u003Eu003Ca href="/wiki/Helpo:Enhavo" title="Helpo:Enhavo"u003Eu003Cimg alt="Wiki-help.png" src="//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Wiki-help.png/75px-Wiki-help.png" width="75" height="50" srcset="//upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Wiki-help.png/113px-Wiki-help.png 1.5x, //upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e1/Wiki-help.png/150px-Wiki-help.png 2x" data-file-width="300" data-file-height="199" /u003Eu003C/au003Enu003C/tdu003Enu003Ctdu003EĈu vi jam delonge volis kontribui al Vikipedio, sed ne sciis, kiel? u003Cbu003Eu003Cspan style="white-space: nowrap;"u003EJen u003Ca href="https://eo.wikibooks.org/wiki/Manlibro_pri_Vikipedio" class="extiw" title="b:Manlibro pri Vikipedio"u003Emanlibro pri Vikipediou003C/au003Eu003C/spanu003E celanta helpi vin finfine redakti kun ni!u003C/bu003Enu003C/tdu003Eu003C/tru003Eu003C/tableu003Enu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003Eu003C/divu003E";());



Serio ETR 500 de FS


El Vikipedio, la libera enciklopedio




Jump to navigation
Jump to search




ETR 500, altrapida livreo, ĉe la ĉef-stacidomo de Milano, Italio


ETR 500 (“Elektra Trajno Rapida”, itale: “ElettroTreno Rapido”) estas la plej grava kaj prestiĝa evoluo de moderna altrapida trajno fare de la italaj fervojoj FS (“Fervojoj de la Ŝtato”, itale: “Ferrovie dello Stato”, nuntempe “Trenitalia” kaj “Rete Ferroviaria Italiana”).



Ĝeneralaj proprecoj[redakti | redakti fonton]


Du modeloj estis konstruitaj en la tempo: Unutensia ETR 500 (itale: monotensione) kaj Pluratensia ETR 500 (itale: politensione). Tiu ĉi lasta modelo estas la plej moderna kaj ĝi povas ruliĝi kaj sur la “historiaj “ linioj je 3Kv kontinua kurento kaj sur la novaj altrapidaj linioj je 25 Kv alterna kurento. Ĝia maksimuma rapido estas 300 kilometrojn hore.


Stila efektivigo kaj dezajno de tiu ĉi trajno estis frukto de kunlaborado kun la konata dezajnisto Pininfarina.


Ekde la jaro 1992 (en kiu oni realigis la unuan unutensian prototipon de tiu ĉi trajno), la trajno koloriĝis je diversaj koloroj. La plej uzataj estas la komuna blanka-ruĝa-verda livreo kaj la t.n. “altrapida livreo”, kies koloroj estas nigra, ruĝa kaj griza. Ekzistas tamen ankaŭ aliaj livreoj (t.n. “reklamaj”), kiuj ofte estas vere belaj kaj buntaj. Ekde junio 2008 ĉi tiu trajno estas farbita per la t.n. "Ruĝasaga" livreo (itale: "Frecciarossa"), kiu konsistas en unu ruĝa strio etendiĝanta subfenestrete de unu lokomotivo ĝis la alia.


Sur la tuta itala nacia fervoja reto estas ruliĝantaj ĉirkaŭ 60 ETR 500, kiujn Trenitalia uzas ĝenerale kiel Eurostar-trajnoj sur la plej gravaj naciaj linioj. Tiele, la plej grandaj italaj urboj estas tute interligataj per rapidaj kaj oftaj kunligoj.



Teknikaj proprecoj[redakti | redakti fonton]


La trajno konsistas nuntempe el 12 vagonoj - 4 unuaklasaj vagonoj, 7 duaklasaj vagonoj kaj unu restoracia vagono - kaj 2 elektrikaj lokomotivoj por ĝia ruliĝado. La tuta trajno estas 354 metrojn longa kaj en ĝi estas 671 sidlokoj (195 unuaklasaj, 476 duaklasaj kaj 2 sidlokoj por handikapuloj). La tuta trajno estas 642 tunojn peza.



Vidu ankaŭ[redakti | redakti fonton]




  • Kategorio Serio ETR 500 de FS en la Vikimedia Komunejo (Multrimedaj datumoj)

  • drezino

  • Elektra motortrajno

  • maglevo

  • ŝinkanseno

  • transsiberia fervojo



Elŝutita el "https://eo.wikipedia.org/w/index.php?title=Serio_ETR_500_de_FS&oldid=5698071"





Navigacia menuo

























(window.RLQ=window.RLQ||).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.024","walltime":"0.032","ppvisitednodes":"value":85,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":682,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":12,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":4,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":0,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":1,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 15.835 1 Ŝablono:Projektoj","100.00% 15.835 1 -total"],"cachereport":"origin":"mw1258","timestamp":"20180901162950","ttl":1900800,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":87,"wgHostname":"mw1238"););

Popular posts from this blog

The Dalles, Oregon

眉山市

清晰法令